Support inom lönehantering
Har du frågor eller funderingar kring lönehantering? Nedan hittar du svar på de vanligaste frågorna inom detta område. Om du inte hittar ditt svar där, eller vill prata med oss så är du varmt välkommen att kontakta oss på det sätt som passar dig bäst.
Kontakta oss
Vanliga frågor
Vid frågor om din lönespecifikation är du välkommen att vända dig direkt till Payroll. Payroll kontaktar du via telefon 077-011 00 55 eller e-post payroll@soderbergpartners.se.
För att registrera ett utlägg loggar du in i Payrolls portal för att sedan klicka på "Rapportering" och därefter på "Utläggsersättning". Där väljer du vilket typ av utlägg du vill registrera och sedan fyller du i dina uppgifter om utlägget. Skulle du stöta på problem längs vägen är du välkommen att kontakta Payroll via telefon 077-011 00 55 eller e-post payroll@soderbergpartners.se.
Om du upptäcker att något är fel i Payroll, som exempelvis semesterdagar eller flexsaldo är du varmt välkommen att kontakta Payroll. Detta gör du på bästa sätt genom att först logga in och sedan klicka på "kontakta oss" längst ner på sidan. Du kommer då till en nya sida där du kan skriva ett meddelande som går direkt till Payroll.
Inloggningsuppgifter till Payroll får du i samband med att din arbetsgivare blir kund och ansluter sig till Payroll. Om du trots detta inte har fått dina inloggningsuppgifter är du varmt välkommen att kontakta Payroll för vidare hjälp. Payroll kontaktar du via telefon 077-011 00 55 eller via mejl payroll@soderbergpartners.se
Ett arbetsgivarintyg kan beställas genom att du loggar in i Payroll och klickar på "Kontakta oss" längst ned på sidan. Du kommer då till ett formulär där du skriver vad du behöver hjälp med. Det går även bra att kontakta Payroll via telefon 077-011 00 55 eller e-post payroll@soderbergpartners.se.
Dina lönespecifikationer från tidigare år hittar du i inloggat läge i Payroll. När du har loggat in ska du klicka dig vidare till Rapporter och Information och därefter till Lönebesked etc. Där kan du ta fram tidigare lönespecifikationer med hjälp av filtreringsfunktionen.
För att ändra bankkonto för löneutbetalning är du välkommen att vända dig direkt till Payroll. Payroll kontaktar du via telefon 077-011 00 55 eller via mejl payroll@soderbergpartners.se
För att registrera föräldraledighet behöver du först registrera ditt barn som anhörig till dig. Detta gör du genom att logga in i Payroll och sedan gå vidare till Administration och därefter till Personuppgifter. Längre ned på sidan finns rubriken "Barn". Där kan du sedan fylla i uppgifterna om ditt barn. När du gjort detta kommer du att kunna registrera föräldraledigheten i din tidrapport.
Semesterdagarna uppdateras i början av februari.